Tien en Ko op reis door Europa

Terug aan de westkust in Toscane, Siena en laatste camping in Italie

Als we op de camping In de buurt van Castiglione della Pescaia in Toscaneaankomen krijgen we een mooie plaats waar we ook tv ontvangst hebben. Dat wil Ko persé want vanavond voetbalt Nederland. We draaien alle kanten op met de camper maar krijgen geen ontvangst. Tot overmaat van ramp begeeft de versnellingsbak het ook nog. Hij schakelt opeens niet meer. Wat nu? Dan maar geen tv en gewoon blijven staan, shit!!! De buurman komt even kijken wat er aan de hand is. Dan komen nieuwe gasten binnen met een caravan. Het zijn Belgen en de vrouw is zeer opgewonden omdat zij onze plaats gereserveerd zouden hebben. Maar wij kunnen niet voor of achteruit, mevrouw. Daar heeft ze niets mee te maken en ze gaat op hoge poten naar de receptie om ons te laten verwijderen. Ondertussen kijkt de buurman onder de motorkap en trekt aan wat draden die met de koppeling te maken hebben en ja hoor, hij doet het weer. Een andere gast komt erbij en vertelt dat de plek naast hem gegarandeerd tv-ontvangst heeft. Terwijl we die kant opgaan komt de Belgische vrouw met iemand van de receptie terug, maar alles is al opgelost. Wij hebben tv ontvangst maar de Belgen draaien urenlang met de caravane en het lukt ze niet, ha, ha. Veel plezier achteraf dus.

We relaxen lekker hier maar maken ook een fietstocht van 65 km, gedeeltelijk over echte fietspaden. Het vrije strandje bij de camping is erg klein, verder wordt het strand geëxploiteerd door lido's. Dit zijn horecagelegenheden die ook strandstoelen en parasols verhuren. Maar er is een groot zwembad op de camping, jammer genoeg moet je in Italië een badmuts op.

Na vier nachten gaan we weer op pad naar een camperplaats in San Vincenzo waar vlakbij een naturistenstrand is. Het is hier nu erg warm de laatste tijd en dat lijkt ons wel lekker. Het is een heerlijk strand en we vermaken ons prima. De tweede dag op de camperplaats stroomt de plek vol met Italianen. Uiteindelijk staan er wel 80 campers en ze hebben heel wat herrie met elkaar. Dus vertrekken we de volgende ochtend naar Siena. Daar gaan we in eerste instantie naar de stadscamping maar die bevalt ons niet dus zoeken we verder; we vinden een veel leukere camping 10 km verderop in de bossen. Vandaar gaat een bus elke dag naar Siena, lekker makkelijk. Siena is een hele leuke stad , mooi en gezellig en we genieten ervan, ondanks de hitte. Voor mijn verjaardag krijg ik een mooie tas van Ko en hij voor vaderdag een mooie portemonnee van mij. En eindelijk vinden we hier mijn eigen shampoo, waarnaar ik al weken op zoek ben. Het is 37 graden en het wordt de komende dagen nog warmer; we besluiten niet meer naar Florence te gaan. En ook niet naar het natuurgebied Chinque Terre. We gaan naar een naturistenterrein boven Genua, waar het gelukkig 'maar' 30 graden blijkt te zijn. Hier vieren we mijn verjaardag, heel gezellig eten we samen met de eigenaren en enkele Nederlandse gasten. De kokkin heeft zich extra uitgesloofd omdat ik jarig ben. We krijgen eerst een schotel met grote bonen en hele tenen knoflook in olie, daarna heerlijk gekruide gegrilde repen courgette (opnieuw in veel olie), gevolgd door een zalige pasta, daarna een vleesschotel en een heerlijke goed gevulde groene salade. Als topper tot slot een verrukkelijke eigengemaakte tiramisu. Lekker allemaal!!!! Aks verrassing zijn er ook nog cadeautjes voor me en trekken de eigenaren een flesje champagne open.

Zo mensen, dit is ons laatste verslag van deze heerlijke reis. Maandag vertrekken we via de Frejustunnel naar Frankrijk waar we in hele kleine etappes en met een paar tussenstops doorheen gaan trekken. In Nederland gaan we zoals afgesproken nog even op bezoek bij de eerste eigenaren van onze camper, die we eerder dit jaar in Spanje zijn tegengekomen. Dan doen we een dagje sauna en trekken daarna door naar de locatie waar onze jaarlijkse familiereünie wordt gehouden. 10 julizijn we weer thuis. Ik hoop dat jullie via mijn reisverhalen met ons meegenoten hebben. Tot de volgende reis!

Suus

Wat een hotemetoot zeg die vrouw! Ach en de wedstrijd van NL; daar hadden jullie evt toch niet veel aan gemist ;). Enne even voordat jullie te laat aankomen op de reunie; het is van 6 tot 8 juli :p...Genietse a la France en tot heel gauw, liefs

Tineke

Ja we weten dat het de 6e begint, foutje in de tekst, er moet staan dat we de 10e weer thuis zijn. Zal het even veranderen.

laifs en xxxx