Tien en Ko op reis door Europa

Op weg naar Italië

Dinsdagmorgen 21 februari zetten we de laatste dingen in de camper en de fietsen op het rek. We hebben een fietshoes aangeschaft omdat ze erg vies worden achterop de camper. Het blijkt een heel gedoe te zijn om de hoes erom heen te krijgen, maar na wat gepruts en gemopper lukt het toch.

Omdat we niet met winterbanden rijden kunnen we niet door de Alpen maar nemen we de Route Soleil langs de Rhône. We hebben een rustige reis de eerste dagen met goed weer en geen files. Onderweg pakken we steeds een camperplek om te overnachten. We staan langs kanalen, bij mooie dorpjes en meertjes en rijden door prachtig flets geel en bruin gekleurde landschappen. Doordat we zo veel mogelijk de snelwegen vermijden genieten we meer van de omgeving, zien een vos met prooi op een weide en vele roofvogels. Tot aan Lyon ligt er ijs op het water en zien we sneeuwresten op de schaduwplekken. Onder Lyon gaat de zon schijnen, heerlijk. In Orange besluiten we te gaan lunchen op een terrasje. Het vakantiegevoel begint te komen. De laatste stop in Frankrijk nemen we een camping aan de voet van een enorme, indrukwekkende, kale rotsformatie: Sainte Victoire in de Provence.

Ik ben na 5 dagen rijden wat rijmoe, dus nemen we de snelweg richting Italië. Dat gaat 3 x zo snel dan via de hoofdweg. Ons doel is San Remo, een bekende Rivièra badplaats met een beroemd casino. Vlak voor de grens beginnen de tunnels waarvan er nog vele zullen volgen de volgende dag. De uitlopers van de Alpen lopen hier tot in de zee. De stadjes en dorpen liggen langs de kust tegen de berghellingen aangeplakt in allerlei pasteltinten. Echt indrukwekkend mooi. Het is hier langs de kust dichtbevolkt en alle heuvels zijn bebouwd met prachtige huizen. Ook zien we veel kassen waar men bloemen in teelt. In San Remo blijkt het heel druk te zijn, ja het is zaterdag, dus logisch. Alle Italianen zijn op stap in het weekend. Vlak voor de stad ontdekken we een camperplek dus die nemen we maar, ook al is die niet bepaald fraai, het ligt wel aan zee. We zijn er, Italië, het avontuur kan beginnen.

San Remo vinden we bij nader inzien te toeristisch dus gaan we de volgende dag naar een camping in Sestri Levante, iets voorbij Genua. De camping is klein en we zijn de enige gasten. Er zijn maar een paar plaatsen voor gasten, de rest van het terrein staat propvol gebouwd met vaste plaatsen voor caravans. Ze staan echt boven op elkaar. Het zal hier zomers wel een heel gekakel zijn. Als we eenmaal staan blijkt onze afvoer opeens verstopt te zijn! Gelukkig hebben we op de plek een kraan met aanrechtje, maar morgen moeten we eerst de boel gaan ontstoppen. Uiteindelijk heeft het een hele ochtend gekost om dit probleem op te lossen. Ko heeft van alles geprobeerd, maar uiteindelijk lukte het, door via een stuk tuinslang de boel schoon te blazen. Er kwam een enorme troep uit zeg!

's Middags lekker op de fiets en in een heerlijk zonnetje de stad verkend. Het is heel pittoresk hier, mooi onderhouden huizen in de bekende pastel-tinten en beschilderd met versieringen zodat het er uit ziet alsof de huizen ornamenten hebben. De straten en pleinen zijn schoon en fraai om te zien. Goed toeven hier!

margriet

Hoi vakantiegangers of beter gezegd continutjes
Om jaloers op te worden, maar goed onze tijd komt nog wel, geniet er maar lekker van. Het weer is hier toch niet om vrolijk van te worden, dus je zou haast de boel de boel laten, maar er moet helaas nog gewerkt worden.
We wachten jullie volgende reisverslag wel weer af.

groetjes Henk en Margriet

Suus

ipv onze skype date deze update met veel plezier gelezne. Fijn dat de boel in de camper weer werkt. Als je in Italie bent kun je je veel beter met andere dingen bezig houden (wat jullie volgens mij al volop doen :): Genieten!!

Liefs

Uschi Klass

Hoi Tien & Ko,

ik zie bij het lezen de zon en de mooie pasteltinten van de huizen voor me. Geniet ervan! Veel plezier nog en goeie reis.

Stom gedoe met die afvoer. En camper zorgt toch altijd weer voor "verrassingen".

Groetjes, Uschi