Tien en Ko op reis door Europa

Naar Spanje

Hallo allemaal

Nog de beste wensen voor 2012 met veel mooie en creatieve momenten en blijf vooral gezond.

We zijn 27 dec. ‘s middags om 2 uur uit Groningen vertrokken en hadden onze 1e stop in Harelbeke (België) vlak voor Lille. Daarna door naar Parijs en dan via Clermont Ferrand naar beneden, zoveel mogelijk de tolwegen vermijdend en op camperplaatsen overnachtend. Zo kwamen we in een prachtig Frans dorp terecht, La Carnourgue. Echt een plaatje met overal kunst dat een plaatselijke kunstenaar maakt van keien en kiezels en een supermooie camperplaats. Onderweg zagen we de sneeuw op de hoge bergen liggen. Gelukkig waren de wegen geheel sneeuwvrij.

Onze 1e camping hadden we in Z- Frankrijk vlak bij Bezier, hier hebben we oud en nieuw gevierd. Een lekkere chaoscamping met hele aardige eigenaars. We hebben het rustig gehad, geen vuurwerk of feesten. Maar een lekker flesje champagne, wat hapjes en genoten van Joep van het Hek.

Op nieuwjaarsdag zijn we naar Figueres gereden in Spanje waar het museum van Dali staat, wat we de volgende dag willen bezoeken. Helaas blijkt het op maandag dicht te zijn in januari, balen! Maar we hebben wel leuke foto's gemaakt en genoten van zijn kunst dat overal in de straten staat. Als het even kan gaan we op de terugweg weer langs om alsnog het museum te bezoeken.

Gister stonden we voor het eerst in de zon op een camping aan zee in L'Ametla de mar aan de Costa Brava en vandaag, 3 januari, al een eindje verder aan de Costa del Azahar op een camping in Oropresa del mar. Het is hier zonnig en zo'n 18 graden met een pittig windje vanuit zee. Het strand is hier erg smal en er liggen behalve wat zand vooral veel kiezels. Niet een super strand dus maar het is gelukkig ook geen strandweer. Wel lekker fietsweer, ze hebben hier zelfs een fietspad aangelegd op een oud treinspoor. Het loopt vlak langs de kust met prachtige uitzichten zegt men. Dat gaan we morgen dus even fietsen.

In Oropresa zijn we maar 2 nachten gebleven, de plekken waren klein en het dorp is een verlaten boel. Echt een vakantiedorp met vele appartemententorens, allemaal leeg, en alle winkels dicht. Niks gezelligs dus. Het fietspad was wel heel leuk om te fietsen. Omdat het weer onder Alicante het warmst is ( 20 tot 24 graden)besluiten we naar een gloednieuwe camping te gaan vlak onder Alicante in Guardamar. Onderweg zie je overal mandarijnen- en sinaasappelplantages langs de kust. Iets meer het binnenland in zij het vooral kale rotsen met dorpjes tegen de bergruggen aangeplakt.

De camping is echt een aanrader, zeer lux en van alle faciliteiten voorzien, zoals sauna, fitness, gym, binnen en buitenbad, restaurant en winkel. En het ligt vlak bij het strand, er is zelfs een naaktstrand.Het stadje is leuk en levendig en ook hier zijn fietsroutes aangelegd. Hier vermaken we ons wel even. Het plan is om hier een weekje te verblijven en dan langzaam omhoog te gaan tot aan Valencia.

Tussen Alicante en Valencia heb ik zo'n 25 jaar geleden overal op de markten gestaan met zelfgemaakte sierraden en woonde ik een poosjein La Vila Joyosa. Ik ben heel benieuwd hoe het is om alles weer te zien en wie weet, misschien zelfs bekenden tegen het lijf te lopen.

Groetjes van Tien en Ko

Janna

Jullie ook natuurlijk de beste wensen voor 2012. Met veel mooie reizen in goede gezondheid zullen we maar zeggen.
Het is hier nauwelijks voor te stellen dat, ondanks de voor Nederlandse begrippen hoge temperaturen jullie in een zalig zonnig Spaans klimaat genieten. Ruim 20 graden....om jalours van te worden. Het lijkt me ook wel spannend Tien...na zoveel jaren weer terug te gaan naar........wat eens was!! Ik wens jullie heel erg veel plezier, veilige reis en GENIETEN!! I keep watching you!
Smok!

Jas & Suus

Hello laiverd,

Klinkt allemaal erg fijn, zonnig en aangenaam; ik zou zeggen keer enjoying the good life!!
Ben benieuwd naar jullie verhalen over Valencia straks, broer van Jas heeft daar gewoond namelijk. En natuurlijk hoe je weerzien is geweest met de oude plekjes van toen...

Liefs,
J&S

Jas & Suus

Laiverds moet het uiteraard zijn ;)

Minke

Hi lieve pap en mam!

Wat een heerlijk verhaal, en het is nog maar de eerste! Kan niet wachten om meer te lezen over jullie mooie avonturen!

Love jullie!

Liefs Minke

wietske schone

reis

Marit en Sjors

Ziet er goed uit, we zijn jaloers! We zijn benieuwd naar de volgende verhalen!

Geniet ervan!

Liefs, Marit en Sjors

josephinewim@live.nl

Hai lieverds,
Wat heerlijk zo lekker buiten fietsen en dat toch maar 3 landjes verderop. Hier lijkt de winter nu toch nog te beginnen. Er ligt een laagje sneeuw en de voorspellingen
beloven meer. Vandaag een gezellige dag genoten met, bijna, al onze broers en zusjes in Schaarsbergen; prachtige plek maar te koud om buiten te wandelen. Heb jullie natuurlijk gemist maar ben blij dat jullie het goed naar de zin hebben. Blijf vooral genieten met elkaar. Rustig aan huiswaarts! XXX Josephine